Revizija studijskih programa

Održan je prvi ciklus trodnevnih radionica izvan Zagreba, u Tremama Tuhelj za provedbu aktivnosti izrade studijskih programa temeljem izrađenih standarda zanimanja i standarda kvalifikacija na kojima je svaki odsjek radio na reviziji postojećih preddiplomskih i diplomskih programa.

20160408_095535 IMG_1751 IMG_3581 IMG_1775

Aplikacija za administriranje ishoda učenja

Studiji uključeni u ovaj projekt sadrže više stotina obveznih i izbornih kolegija. Web aplikacija za administriranje ishoda učenja omogućuje jednostavnije artikuliranje i upravljanje ishodima učenja na razini studija i pojedinih kolegija, te povećava razinu upravljanja kvalitetom obrazovnog procesa, jer će omogućuje pregled doprinosa pojedinih kolegija realizaciji ishoda učenja unutar studijskog programa. Ovime se omogućuje optimizacija nastavnih kurikuluma smanjenjem ponavljanja istih nastavnih sadržaja na više kolegija.

Aplikacija omogućuje unos podataka o studijskim programima i kolegijima (naziv kolegija, satnica, ECTS bodovi, nositelj, izvođač), definiranje ishoda učenja na razini studijskog programa, prikaz kolegija koji razvijaju određene ishode učenja studijskog programa, te prikaz ishoda učenja na razini kolegija. Opširnije

Edukacije za članove stručnih povjerenstva za izradu standarda kvalifikacija

Započela je edukacija članova stručnog povjerenstva za izradu standarda kvalifikacija u području procedura i načela izrade standarda kvalifikacija za područje društvenih i humanističkih znanosti. Prva radionica, edukacija o metodologiji izrade standarda kvalifikacija – Odsjek za povijest umjetnosti održana je 17. veljače 2016. god.

1.slika_edukacija_kvalifikacija (6.obavijest)  

Stručno povjerenstvo za izradu standarda kvalifikacija

Formirana su stručna povjerenstva za izradu standarda kvalifikacija na sedam odsjeka koji su uključeni u projekt. U povjerenstva su uključeni, u pravilu po četiri predstavnika odsjeka s Filozofskog fakulteta te po tri predstavnika drugih visoko-školskih ustanova koje izvode iste ili slične studijske programe.

Edukacija za nastavnike odabranih studijskih grupa

Započela je edukacija nastavnika odabranih studijskih grupa o primjeni kompetencijskog pristupa pri osmišljavanju studijskih grupa. Održat će se sedam pripremnih sastanaka edukacijskog tima i prvi ciklus po sedam radionica o primjeni kompetencijskog pristupa pri osmišljavanju studijskih programa za nastavnike odsjeka. Prva radionica, edukacija nastavnika – Odsjek za germanistiku održana je 20. siječnja 2016.

Prezentacija s edukacije

 1.slika_edukacija_GER (4. obavijest)   

Odabrana zanimanja za koja će biti izrađen standard zanimanja

Projektni tim je temeljem analiza rezultata provedenog istraživanja radnih karijera diplomskih studenata odabralo sedam zanimanja kao prioritetna s obzirom na postotak bivših studenata na sedam odsjeka koji su uključeni u projekt. Navedena zanimanja su:

  • Kustos (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti, Odjeka za etnologiju i kulturnu antropologiju, Odsjeka za arheologiju te Odsjeka za povijest umjetnosti)
  • Prevoditelj (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za germanistiku i studente Francuskog jezika i književnost na Odsjeku za romanistiku, kao i studente nekoliko odsjeka koji nisu uključeni u projekt)
  • Arheolog istraživač (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za arheologiju)
  • Asistent u znanstvenim istraživanjima – etnolog i kulturni antropolog (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za etnologiju i kulturnu antropologiju)
  • Konzervator (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za povijest umjetnosti)
  • Knjižničar (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti)
  • Istraživač tržišta i javnog mnijenja (zanimanje relevantno za studente Odsjeka za sociologiju).

Osim navedenih sedam zanimanja, kao osmo zanimanje odabrano je zanimanje ‘Medijator u hrvatsko-njemačkoj komunikaciji’ (Interkulturni medijator) kao novo zanimanje koje je relevantno za studente jezičnih studijskih grupa, a posebice studente Odsjeka za germanistiku.

Anketno istraživanje na odabranim skupinama poslodavaca

Za potrebe svih osam zanimanja pokrenuta je procedura provođenja istraživanja među poslodavcima sukladno metodologiji koja je razvijena od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) i Ministarstva rada i mirovinskog sustava (MRMS) u okviru metodologije izrade standarda zanimanja. Za potrebe istraživanja korišten je prilagođeni upitnik za prikupljanje podataka od poslodavaca potrebnih u postupku izrade standarda zanimanja koji je razvijen od strane HZZ-a i MRMS-a. Istraživački tim projekta detaljno je analizirao standardni upitnik te ga prilagodi karakteristikama zanimanja za koja se standard izrađuje u okviru projekta.

Metodologija za izradu standarda zanimanja

U sklopu aktivnosti pod nazivom Izrada standarda zanimanja  predstavljena je Metodologija za izradu standarda zanimanja koju je predstavila vanjska suradnica i konzultantica Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Svjetlana Veseli.  Spomenuta metodologija dio je stručne potpore koju Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstvo rada i  mirovinskoga sustava pružaju visokim učilištima radi što kvalitetnije izrade standarda zanimanja i standarda kvalifikacija. Metodologija izrade standarda zanimanja polazi od Ankete o standardu zanimanja, čiji je glavni cilj identificirati potrebno znanje i vještine koje poslodavci traže od svojih budućih djelatnika. Cilj istraživanja je prikupiti podatke poslodavaca o ključnim poslovnim procesima te znanjima i vještinama potrebnim za njihovo obavljanje u odabranim zanimanjima.

Kvalitetno izrađeni standardi zanimanja koji sadrže ključne informacije o potrebama poslodavaca, sadržaju zanimanja i specifikaciju radnog mjesta temelj su za daljnju izradu kvalitetnih obrazovnih programa koji će biti u skladu s potrebama tržišta rada.

   Metodologija3   Metodologija2

Hrvatski kvalifikacijski okvir-HKO

Hrvatski kvalifikacijski okvir (engl. Croatian Qualifications Framework) instrument je uređenja sustava kvalifikacija u Republici Hrvatskoj koji osigurava jasnoću, pristupanje stjecanju, pouzdano stjecanje, prohodnost i kvalitetu kvalifikacija kao i povezivanje razina kvalifikacija u Republici Hrvatskoj s razinama kvalifikacija Europskoga kvalifikacijskog okvira (EKO) i Kvalifikacijskog okvira Europskoga prostora visokog obrazovanja (QF-EHEA) te, posredno, s razinama kvalifikacija kvalifikacijskih okvira u drugim zemljama.

HKO ima reformsku ulogu u sustavu obrazovanja što uključuje: obrazovne programe temeljene na ishodima učenja i usklađene s potrebama tržišta rada, transparentne kriterije ocjenjivanja ishoda učenja, razvoj kriterija i procedura za vrednovanje i priznavanje ishoda neformalnog i informalnog učenja, osnaživanje i daljnji razvoj cjeloživotnog učenja te osiguranje kvalitete stjecanja svih kvalifikacija.

Osnovni su ciljevi HKO-a, između ostalog, osiguravanje uvjeta za kvalitetno obrazovanje i učenje u skladu s potrebama gospodarskog razvoja, socijalne uključivosti i ravnomjernog razvoja, jačanje konkurentske prednosti hrvatskog gospodarstva koja se temelji na ljudskim potencijalima, osiguravanje uvjeta za jednaku dostupnost obrazovanju tijekom cijelog života te jednostavnost prepoznavanja i priznavanja inozemnih kvalifikacija u Republici Hrvatskoj i hrvatskih kvalifikacija u inozemstvu.

Više o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, te svim informacijama i novostima vezanima za njegovu provedbu možete saznati na službenoj stranici HKO-a

http://www.kvalifikacije.hr/Default.aspx